Skicka brev utan frimärke

Allt annat förutom snack om Xbox & Xbox 360.

Moderator: Forum Moderator

Skicka brev utan frimärke

Inläggav Luzer » fre 24 okt 2008 15:04

Fick precis sålt min xbox hårddisk men klantar ju till mig och glömde sätta frimärke på brevet :(
Ringde posten och kollade vad som händer nu. Fasan var ju att den jag skickar till måste lösa ut brevet med en straffavgift. Men jag hade skrivit avsändare på så då får tydligen jag en räkning med straffavgift på typ 25-30kr. Men de gör ju bara stickprover tydligen, jag trodde i princip alla brev som skickades utan frimärke upptäcktes, eller i allafall 80-90%. Men så verkar inte vara fallet.
Har ni nångång skickat brev medvetet eller omedvetet utan porto...och vad har hänt? Upptäcks det lätt?
Luzer
2

Inläggav tinboy » lör 25 okt 2008 08:02

Beror på om du skrivit avsändare eller inte. Jag frankerat för lite ett par gånger för jag inte haft fler frimärken hemma och alla gånger har det kommit fram. En gång har jag fått straffavgift men eftersom jag skrivit avsändare på brevet har det gått till mig och inte mottagaren.
Recensionsansvarig på dvdforum.nu, vi recenserar mest film i Sverige
tinboy
4

Inläggav Luzer » lör 25 okt 2008 09:52

Hur mycket har du fått i straffavgift?
Luzer
2

Inläggav tinboy » sön 26 okt 2008 17:10

Tror det var två frimärken för lite och jag fick ett brev hem där jag skulle klistra på 4 frimärken och skicka tillbaka. Kommer inte exakt ihåg var nästan tre år sedan.
Recensionsansvarig på dvdforum.nu, vi recenserar mest film i Sverige
tinboy
4

Återgå till Off-Topic