Användarnamn: Lösenord:

Mass Effect 2

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Förstasidan -> Forumindex -> RPG
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
Slamzone 
Community
User Level:
3
Xbox Live: Offline
Tilføj til din venneliste

InläggPostat: sön 24 jan 2010 19:05    Rubrik: Mass Effect 2
Tilføj bruger til Ignorer Listen Svara med citat

Här pratar vi om Biowares senaste mästerverk.

Launch trailer, titta och njut:

Extern länk
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besøg brugerens blog
Morten Skou 
Community
User Level:
X
Spread the word

InläggPostat: sön 24 jan 2010 19:22    Rubrik:

I just finished it 2 hours ago, after playing for 30 hours!
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida Besøg brugerens blog
Marcus Lindgren 
Community
User Level:
X
Spread the word

InläggPostat: sön 24 jan 2010 19:25    Rubrik:

Filmen finns även på vår hemsida.

Vi skrev en nyhet om det här.

Jag har just spelat igenom Mass Effect 2, tog 31h 53min för mig på normal nivå, då gjorde jag 95% av alla uppdrag.

Om någon har några frågor om Mass Effect 2 så är det bara att fråga.

Nordfalt 
Community
User Level:
2

InläggPostat: sön 24 jan 2010 20:17    Rubrik:

Kan man ha sex i spelet?

Får man prata om spelet på denna sidan i sådana fall? Det står i reglerna att man inte får omtala material som porr eller annat av sexuell karaktär.

Kan man börja på svåraste nivån direkt eller måste man spela igenom någon lättare nivå först?
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post MSN Messenger
Slamzone 
Community
User Level:
3

InläggPostat: sön 24 jan 2010 20:30    Rubrik:

Marcus Lindgren skrev:

Började du på en ny karriär eller körde du "transfer" från 1:an. Isåfall hur funkar det?

Är sidequesten större och roligare i 2:an? Dom va ganska tråkiga i ME tycker jag.

Finns det planeter med större städer?

Hur är striderna, roligare än 1:an?

Hur mycket bättre är ME2 tekniskt? 1:an led av ganska stora framedrops här och där.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besøg brugerens blog
Marcus Lindgren 
Community
User Level:
X
Spread the word

InläggPostat: sön 24 jan 2010 22:19    Rubrik:

Nordfalt skrev:
Kan man ha sex i spelet?

Får man prata om spelet på denna sidan i sådana fall? Det står i reglerna att man inte får omtala material som porr eller annat av sexuell karaktär.

Kan man börja på svåraste nivån direkt eller måste man spela igenom någon lättare nivå först?

Ja man kan flirta och få en achivement för det - "Paramour, Successfully pursue a relationship with a teammate" (jag lyckades dock inte med det så jag vet itne vad man får, eller inte får se)

Ja man kan diskutera det om det är relaterat till Mass Effect :-)

Ja, man kan börja på en svårare nivå på direkten, jag vet dock inte om de var upplåsta för att jag spelat igenom ettan flera gånger eller inte, svårighetsnivåerna som finns är: Casual, Normal, Veteran, Hardcore och Insanity.

Marcus Lindgren 
Community
User Level:
X
Spread the word

InläggPostat: sön 24 jan 2010 22:29    Rubrik:

Slamzone skrev:
Marcus Lindgren skrev:

Började du på en ny karriär eller körde du "transfer" från 1:an. Isåfall hur funkar det?

Är sidequesten större och roligare i 2:an? Dom va ganska tråkiga i ME tycker jag.

Finns det planeter med större städer?

Hur är striderna, roligare än 1:an?

Hur mycket bättre är ME2 tekniskt? 1:an led av ganska stora framedrops här och där.

Jag fortsatte med en karaktär, då skill systemet är annorlunda i ME2, så tar man inte med sig sin level eller skills, det man tar med sig är sitt utseende och den historia man spelade i ettan. Om Wrex dog i ettan så nämns det i tvåan, om man hade sex med Liara T'Soni, så finns ett fota av henne på skrivbordet i skeppet. Dog Ashley Willians så är hon död i tvåan osv, så dina val i ettan påverkar ME2's historia.

Just sidequesten är en del jag tycker har förbättrats mycket, i ettan var det ju mycket "släppa ner bilen", "åka döda" osv..i ME2 har de en mycket bättre historia och är knytna till din crew, dock så är de avsevärt färre, men längre.

Det finns flera planeter, med flera "större" städer dvs de är väll 3-4 "områden" stora.

Striderna liknar ettan, stridssystemet är liknande, du har fler vapen som Soldier men annars är det rätt likt ME1.

Jag upplevde inga framedrops i spelet, dock så hade jag mindre problem med ljudet ibland, och även ett uppdrag där en dörr inte öppnades trots att jag gjort det jag skulle, så jag fick starta om uppdraget. De ändra gångerna jag hade problem var när jag fick Xbox Live meddelanden medan jag spelade, det gjorde att spelet "hackade" lite när "XXXX sent you a message" visades. Grafiken i ME1 är minst lika bra som ME1.

Whistler 
Community
User Level:
0

InläggPostat: tor 04 mar 2010 20:06    Rubrik:

Marcus Lindgren skrev:

Jag har just spelat igenom Mass Effect 2, tog 31h 53min för mig på normal nivå, då gjorde jag 95% av alla uppdrag.

Tog 50 timmar för mig, gjorde nog allt men kanske missade något, pratade med alla i crew efter varje mission osv. Spelade på Insanity dock, tiden nollställs efter man dör men tar ju längre tid ändå såklart på den nivån.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Förstasidan -> Forumindex -> RPG Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Sida 1 av 1

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet